خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





طرح درس

    مشخصات

    کلی

    نام درس:اقتصاد           طرح درس :  سال تحصیلی 96-95

    موضوع درس: فصل چهارم:  آشنایی با شاخص های اقتصادی

    چگونه می توانیم میزان فعالیت های اقتصادی رادرسطح یک جامعه اندازه گیری کنیم؟                            صفحات:  40-44

    طراح: غلامی

    تاریخ اجراء:  مهر 1395

    مدت اجراء:85دقیقه

    محل اجراء:

    کلاس:دهم انسانی

    تعداد فراگیر:......... نفر

    اهداف

    1-کلی:آشناسايي شاخص هاي اقتصادي

    2-پیشین: معلم انتظارداردفراگيربتوانداهمیت حسابداری ملی راتوضیح دهدومیزان فعالیت های اقتصادی رادرسطح یک جامعه اندازه گیری کندازدیدگاه حسابداری ملی فعالیت تولیدی راتعریف کندوشرایط محاسبه ی فعالیت های تولیدی رابیان کند.

    3- پسین: فراگیرمی داندکه اهمیت حسابداری ملی چیست وتاثیربه کارگیری سیاست های اقتصادی مختلف رابرسطح زندگی مردم ورشداقتصادی جامعه می سنجدوازدیدگاه حسابداری ملی فعالیت تولیدی راتوضیح می دهدوشرایط محاسبه ی فعالیت های تولیدی راشرح می دهد.

    3- اهداف رفتاری( آموزشی،شناختی، نگرشی، مهارتی)

    دلیل اهمیت حسابداری ملی را بیان کند؟(درک و فهم)

     منظورازتولیدکل چیست؟(دانش)

     شرایط سنجش فعالیت های تولیدی رانام ببرد؟(دانش)

    چرادراندازه گیری تولیدکل جامعه ارزش کالای واسطه ای محاسبه نمی شود؟(درك وفهم)

    چرافعالیت غیرقانونی جزءتولیدکشورمحاسبه نمی شود؟(درك وفهم)

    تولیدناخالص ملی و داخلی بررسی و مقایسه کند؟(تجزیه و تحلیل)

    مفهوم استهلاک را بشناسد.- با مثال( دانش) - کاربرد

    درآمدملی و موارد مورد بررسی در آن را تشخیص دهد. (دانشی)

    انتخاب

    روشهای تدریس: پیش سازمان یافته ، بارش مغری ، پرسش وپاسخ  ، گروهی

    ابزار ووسایل: ،  تصاویر ، power point ،اینترنت و ، تابلو ،تخته هوشمند.

    مراحل اجراء

    1-کار های مقدماتی : سلام واحوال پرسی از دانش آموزان ، اطلاع از حضوروغیاب فراگیران وپیگیری غیبت  غایبان ، بررسی وضعیت فیریکی کلاس ازنظر دما ونور  ودریافت  احساس آمادگی دانش آموزان  برای فراگیری درس جدید .

    زمان

    5دقیقه


    مراحل اجراء

    2-ارزشیابی تشخیصی: ازدرس های قبل سوال پرسیده می شود.

    1- علم اقتصادراتعریف کند؟(دانشی) تعریف علم اقتصاد دربرگیرنده چه نکات مهمی است؟(درك وفهم)

    2- مفهوم عقلانیت اقتصادی، را توضیح دهید.(درک و فهم)

    3- انواع کالاها   تفکیک  و مقایسه کند.(ارزشیابی)

    4- تولید و فعالیت های تولیدی و محصولات تولیدی را بیان کند.با ذکر مثال/ ( دانش) و (کاربرد)

    5- مفهوم هزینه تولید/درآمد و سود و چگونگی محاسبه آن آشنا باشد.( دانش) و (درک وفهم)

    6-به چه دلیل به افزایش یا کاهش  قیمت  یک کالا، میزان تولید و عرضه آن افزایش می یابد؟ ذکر 2 دلیل.(درك و فهم و تحلیل)

    7- انواع رفتار اقتصادی و  بازار و نیز عوامل تاثیر بر آنها را بشناسد و تحلیل کندوبررسی کند.(درک و فهم)-(ارزشیابی)

    8-با رسم یک شکل قیمت تعادلی و نقطه تعادل را در بازار یک کالا مشخص کنید؟ (ترکیب)

    10دقیقه

    3-آماده سازی(زمینه سازی):  بررسی و رفع اشکالات درس گذشته/  پاسخ به سوالات فراگیران / با پرسش چندسوال ونشان دادن اسلاید یا گزارش دانش آموزی و......درس راشروع می کنیم. ( هدفهای حوزه ی روانی-حرکتی)//( آزمون آمادگی)

    10دقیقه

    4- ارائه درس:فعالیت معلم :باآوردن نمونه هایی از اهمیت اقتصاد در زندگی /میزان فعالیت های اقتصادی رادرسطح جامعه اندازه گیری.//  مواردبررسی حسابداری ملی رانام برده شود.  //تاثیربه کارگیری آن برسطح زندگی مردم ورشدجامعه بیان واهميت حسابداري ملی راروشن کند.//تولید کل راتعریف شود.//واین که فعالیت های خدماتی نیزبه عنوان تولیدشناخته می شوندزیرا نیازمردم راتامین می کند.//شرایط محاسبه فعالیت های تولیدی راتوضیح ...واین که چرادراندازه گیری تولیدکل جامعه ارزش کالاهای واسطه ای محاسبه نمی شود؟// چرافعالیت غیرقانونی جزءتولیدکشورمحاسبه نمی شود؟ .تولیدناخالص ملی و داخلی بررسی و مقایسه .ویادآ وری این نکته که فعالیت های غیرقانونی جزء تولیدکشورمحاسبه نمی شود.// مفهوم استهلاک را بشناسد.// درآمدملی و اهمیت  بررسی در آن را تشخیص دهد.

    **فعالیت فراگیران**

    گوش دادن

    پرسش  (حوزه ی عاطفی)

    پاسخ

    کارگروهی

    30دقیقه

    فعالیتهای تکمیلی

     

     

    5- جمع بندی ونتیجه گیری: یادآورمی شویم که حسابداری ملی شاخه ای ازاقتصاداست که باارائه ی شاخص های متنوع به بررسی واندازه گیری فعالیت های اقتصادی درسطح ملی می پردازدبه همین دلیل اهمیت بسیاری داردوفعالیت تولیدی به تهیه کالا وخدمات موردنیازمردم می پردازدوشرایط محاسبه ی فعالیت های تولیدی ازاین قراراست.ازبازارعبورکند،به تولید کالایاخدمات نهایی منتهی شودودرمحدوده ی مکانی معین صورت گیردوقانونی باشد.این که با در نظر گرفتن هزینه استهلاک می توان به تولی خالص دست یافت.  و درآمد ملی به عنوان شاخص کلان اقتصادی مورد استقاده قرار می گیرد.

    10دقیقه

    6-ارزشیابی تکوینی(مرحله ای): چندسوال پرسیده می شود.// فراگیران به صورت گروهی پاسخ می دهند//توضیح اهمیت حسابداری ملی //تعریف فعالیت تولیدی ویژگی های فعالیت تولیدی و ....( هدفهای حوزه ی روانی-حرکتی)

     

    10دقیقه

    7-تعیین تکلیف: ازگروه هاخواسته می شودبامراجعه به سایت  و مقالات اطلاعاتی راجع به مراحل فعالیت تولیدی تهیه ی کالاوخدمات وشرایط فعالیت تولیدی بیاورند.

    5دقیقه

    8- -تعیین  موضوع  جلسه آینده : اشاره به موضوع درس بعدی محاسبه تولیدکل جامعه/ شاخص های نسبی  /محاسبه قیمت ثابت و جاری( جلسه بعدی با تهیه پاورپوینت. ویا  داوطلبانه کنفرانس دهند)

    5دقیقه

    85دقیقه


    این مطلب تا کنون 12 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : فعالیت ,تولیدی ,محاسبه ,حسابداری ,دانش ,اقتصادی ,فعالیت تولیدی ,اهمیت حسابداری ,اقتصادی رادرسطح ,اندازه گیری ,تولیدکل جامعه ,چرافعالیت غیرقانونی جزءتولیدکشورمحاسبه ,گیری تولیدکل جامعه ,
    طرح درس

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده